Op-Turen holder pause i 2017 for at give plads i vores kalender til en masse andre aktiviteter.

Men vi vender stærkt tilbage i 2018!

 

10 ugers intens trænings-camp med både høj puls og højt humør!

Kom med på årets stærkeste og sjoveste træningscamp og få:

  • Et energi-boost til både krop og sind
  • Bevæget dig en masse!!
  • Toptunet din grundform
  • Personlig vejledning
  • Hjælp af din “buddy” undervejs
  • Ny viden om din krop
  • Nye gode vaner
  • Og gode tips til effektiv og sjov daglig træning – resten af livet 🙂

 

Indhold

Vi mødes og træner sammen 2 gange ugentligt:

  • 1 dag om ugen træner du med på et af vores faste ugentlige hold. OBS! Som noget nyt kan du i år vælge imellem  Body-sds grundtræning, Powertræning eller Poweryoga.
  • Torsdag morgen træner og “leger” vi udendørs tæt på skov og strand i området omkring Torup og Frederiksværk

Holdtræningen suppleres med en kort daglig individuelt tilrettelagt træningssekvens, som du står for selv. Du får naturligvis grundig hjælp til at tilrettelægge dit dagsprogram, samt en let tilgængelig instruktion via youtube, mobile-app´s eller handouts.

Undervejs i forløbet afholdes 2 fælles 1/2-dags workshops med grundig information om, hvordan du opnår maksimal restitution med daglig træning over længere tid. Vi kommer bl.a. ind på emner som korrekt brug af dine led, sund mad som “benzin” til din krop, og søvnens betydning. Og der bliver også tid til individuelle inputs.

Forløbet afrundes med en vaskeægte “Opturs-træning” til musik, samt en snak om, hvordan du fortsætter den gode stil. Desuden holder vi en lille fest for at fejre at du er i mål!

 

Op-Tur – detaljeret beskrivelse og program

Introduktionsaften

Forløbet indledes med en introduktionsaften, hvor deltagerne introduceres til forløbet og den log-bog, som hver deltager har mulighed for at bruge under forløbet. Logbogen skaber fokus omkring forløbets individuelle målsætninger. Logbogen omhandler både hvad der motiverer til bevægelse, hvad der sker med vores krop og energi når vi træner dagligt og hvordan udviklingen er over i de 10 uger i forhold til konditionstal, BMI og taljemål eller andre måleparametre.

Desuden får alle deltagerne denne aften mindst én Buddy blandt de andre deltagere. Det at have en Buddy, som liige sms’er og spørger, om du også kommer med torsdag morgen – eller som du selv kan støtte, en dag hvor det er din buddy, der har brug for hjælp – det gøre en kæmpe forskel!

 

Fælles træning 2 gange om ugen

I løbet af de 10 uger mødes vi 2 gange ugentligt til fælles træning:

  1. én gang ugentligt træner du med på ét af vores ugentlige træningshold.
  2. og én gang ugentligt træner vi udendørs i den dejlige natur på stranden og i skoven. Udendørs træningen ligger fast torsdage kl. 06.15-7:45 et udvalgt sted i Halsnæs Kommune

(Hvis du er forhindret i at komme på dit faste ugentlige hold enkelte gange, kan du “flexe” og komme på et af vores andre hold i stedet.)

 

Den daglige træning hjemme Den daglige træning vil består af små 5-15 minutter træningssessioner med fokus på både styrke og smidighed. Træningen instrueres ved hjælp af App’s, You-tube klip, eller hand-outs, som er lige til at gå til. Disse små træningssessioner er designet til at du let kan indpasse dem i hverdagen – og måske får hele familien lyst til at være med.

 

2 Workshops om optimal træning og restitution

Hver gang du træner intenst svækker du faktisk din krop en lille smule. Det er derfor at kroppen “kompenserer” for din træning ved gradvist at gøre dig stærkere og mere udholdende. Desuden kan rigtig brug af dine led have afgørende betydning for et godt træningsforløb.

Som deltager får du derfor en ½ dags workshop med fokus på, hvordan du både passer på dine led når du træner, og hvordan en god søvnrytme samt udvalgte typer af mad og drikke kan være med til at optimere din restitution og udviklingen af muskler og give dig både øget velvære og en støt stigende formkurve.

(Vi arbejder ikke med stramme diæter i forløbet, men sætter blot et “afslappet” fokus på mad og drikke, der kan hjælpe os godt på vej mod vores mål).

 

Afslutningsaften med fejring og træning til musik!

Efter 10 ugers intensiv træning mødes holdet til en sidste gang for at samle op på ”hvor langt vi er nået!” Vi sætter fokus på hvilke faktorer der har motiveret os mest under forløbet, hvad der har fået os til at bevæge os og holde fast i de gode vaner – så vi kan holde os OPPE resten af livet.

Vi fejrer selvfølgelig vores vedholdenhed og de mærkbare effekter – i god Op-turs stil med en svedig omgang træning til fed musik!

Underviser

Nikolej Foged

Professionel træner, Yogalærer og Body-sds terapeut

Deltagere

Minimum 10 og max 25. Forløb henvender sig til ALLE, med en nogenlunde grundform – du skal bare kunne gå en rask tur på et par km., og gerne kunne løbe/jogge min. 500 meter. OG så skal du have lyst til at udvikle dig!

Supplerende tilkøb

Som deltager på Op-Tur kan du få hele 40 % rabat på vores infrarøde sauna, fordi infrarød sauna er fantastisk til at understøtte din restitution og udvikling under et intenst træningsforløb.

IMG_4893     IMG_4891                 IMG_1417-blaa

IMG_4909, udeparefei, aflang

web_bodysds_luxuspower_013

web_bodysds_luxuspower_020

web_bodysds_luxuspower_036

Sauna hos Body-sds Halsnæs, beskaaret