I form efter fødslen – styrke, kondition og mindfullness

Fra ca. 3. mdr.

Det kan være overvældende og både fantastisk, skræmmende, svært, sjovt, hårdt, og lyksaligt at være blevet forældre til et eller flere børn. Graviditeten, fødslen og barselsdagene uden meget søvn tager på kræfterne og man opbygger let muskelspændinger og skævheder i kroppen. Det lille barn er utrolig sensitivt og reagerer hurtigt på, hvordan mor og far har det. Meget gråd kan undgås, hvis forældrene får ro i kroppen fysisk og psykisk.

På dette hold kan du få glæde af en grundlæggende, opbyggende træning som centrerer og styrker alle led, styrker og afspænder musklerne og giver rum og plads til at bearbejde, hvad der end måtte være af tanker og følelser, der dukker op undervejs. Der sættes lidt tid af til samtale på holdet efter træningen

Vi arbejder hele kroppen igennem, men der vil være særligt fokus på opstramning og styrkelse af bækken/mave/ryg, skuldre/ nakke og arme/håndled.

En træning starter altid med mindfullness. Herefter følger opvarmning af kroppen ved hjælp af pulserende, ledfrigørende, blodcirkulerende øvelser. I den sidste del af træningen vil vi lave styrkeøvelser, yogastræk og afspænding. Du skal forvente at få sved på panden, så husk skiftetøj. Vi træner i bare tæer.

Resultatet er en bedre kropsholdning og kropsbevidsthed. Et øget velvære både fysisk og psykisk, og meget mere energi.

Der vil være elementer af Body-sds træning, anusara yoga, pilates, og efterfødsels fitness.

 

I form før fødslen – styrke, kondition og mindfullness

Din gravide krop gennemgår mange forandringer, og det er derfor vigtigt, at du træner under graviditeten. Både for at føle velvære og for at holde dig fit og stærk til fødslen og tiden efter. Gravidtræning er for hele kroppen – hver gang – og kan blandt andet også afhjælpe rygproblemer, appelsinhud, strækmærker og ødemer.

Under selve træningsforløbet starter vi altid med mindfullness. Herefter vil vi via pulserende ledfrigørende øvelser, øge blodcirkulationen, rette op på kropsholdingen og så følger styrketræning af særligt lår, balder, mave og ryg. Vi slutter af med nogle gode yoga stræk og en afspænding.  Træningen er tilrettelagt sådan at alle kan være med, uanset terminsdato og form. Der vil være elementer af Body sds træning, anusara yoga, gravid fitness og pilates. 

Instruktør Sonayia Norlin guider dig sikkert igennem øvelserne, som alle er afprøvede med gode resultater. Træningsprogrammet tager højde for den gravides ændrede kropsholdning, kræfter og udholdenhed. Resultatet er et langt større overskud og øget velvære både fysisk og psykisk.

 

Anmeldelse: Fem stjerner!

“Jeg har gået til gravidtræning siden 10. graviditetsuge og det er SÅ skønt, at jeg netop har tilmeldt ’sæson 2′ 🙂 Vores underviser Sonayia er det mest positive, omsorgsfulde og humoristiske menneske jeg længe har mødt 🙂 Vi laver alt fra styrketræning til dans til mindfulness og yoga – det er ganske enkelt vidunderligt 🙂 Så tøv ikke et sekund med at tilmelde dig! Uanset hvor du er i din graviditet, så er gravidtræning med Sonayia et sikkert hit :)” / Maria

 

Praktisk info

I form efter fødslen – styrke, kondition og mindfullness

Underviser: Sonayia Norlin

Varighed: 1 time og 30 minutter.

Tid: Mandage 9:30-11:00

Sted: SALTO – Familieaktiviteter i Hillerød
Markedstræde 12, 3. sal
3400 Hillerød

 

I form før fødslen – styrke, kondition og mindfullness

Underviser: Sonayia Norlin

Varighed: 1 time og 30 minutter.

Tid: Tirsdage 15:45-17:15

Sted: SALTO – Familieaktiviteter i Hillerød
Markedstræde 12, 3. sal
3400 Hillerød

Træning